Kenia 05-07 t/m 08-07 - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Deniz Ozdemir - WaarBenJij.nu Kenia 05-07 t/m 08-07 - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Deniz Ozdemir - WaarBenJij.nu

Kenia 05-07 t/m 08-07

Blijf op de hoogte en volg Deniz

08 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Ik was rond 05:00uur al wakker en ben uiteindelijk rond 06:30 uit bed gegaan. Ik kon een beetje rondlopen over de grote velden en heb weer wat gepraat met de mensen van de school. Uiteindelijk zijn we na het ontbijt de sloppewijken ingegaan die tegenover onze school al begonen. De huizen bestonden slechts uit wat hout, enkele kapotte golfplaten en wat karton om de gaten op te vullen. Overal lag vuilnis zoals plastic en andere afvalresten. Ook liepen er veel dieren zoals geiten en kippen. De mensen hier waren wat schuwer dan de mensen die ik heb ontmoet buiten de sloppenwijken. De mensen zagen er heel armoedig uit, omdat ze geeneens normale kleren hadden, er vies uitzagen en vaak met vuilnis rondliepen. Ik heb erg veel sympathie gekregen voor de mensen die daar wonen, omdat ze ondanks hun armoede nog een erg gelukkige indruk maakten op me. Vooral de kinderen waren nog erg vrolijk aan het spelen. Ik wordt er steeds meer van bewust dat ik een behoorlijke afkeer tegen luxe begin te krijgen. Toen ik aan het begin van deze reis aankwam op de school waar wij slapen leek alles behoorlijk armoedig en was er naar mijn gevoel weinig luxe of comfort. Nu ik meer heb gezien van Kenia zie ik de school juist als een plek die voorzien is van enorme luxe. In de middag hadden we wat vrije tijd maar tegen het begin van de avond hadden de leerlingen in de zaal een avond georganiseerd met dans en zang. We hebben toen erg veel gelachen en ook Argentinië-Belgie gekeken. Later in de avond zijn we naar een club, de White Rhino, gegaan om Nederland-Costa Rica te kijken. Het was erg gezellig en uiteindelijk konden we ook nog vieren dat Nederland door was naar de halve finale. 05-07

De zondag konden we benutten als rustdag. We zijn in de ochtend naar een kerkdienst gegaan. Aan het begin was het wel leuk, omdat er wat gezongen werd maar later kwamen de langdradige saaie verhalen die na 4 uur zitten wel vervelend werden. De rest van de dag waren we vrij en konden we uitrusten. We zouden eigenlijk een officiele voetbalwedstrijd spelen tegen de Keniaanse schooljongens maar dat ging helaas niet door. Waarschijnlijk wordt de wedstrijd verplaatst naar volgende week. 06-07

Vandaag was Jelte jarig en hebben we hem wakker gezongen. We stonden weer vroeg op omdat we vandaag moesten werken. Dit keer moest ik naar het weeshuis om daar te helpen met schuren en schilderen. Het werk was niet zwaar maar wel nuttig. We waren uiteindelijk bijna klaar met het schuren en we konden dus beginnen met het schilderen. Inmiddels ben ik ook gewend aan mijn nieuwe bijnamen: Aguero, Deno of Fisherman. Later zijn we nog naar Nyeri Town gegaan. Ik heb weer veel voedselpaketjes gemaakt om uit te delen op straat, omdat ik jongens van mijn leeftijd op straat in de vuilnis zie zoeken naar eten of keihard werken voor nog geen fatsoenlijk Nederlands uurloon. Later hebben we Jelte's verjaardag nog gevierd. 07-07

In de ochtend moest ik weer met een groep naar het weeshuis om te verven. We hebben slechts gewerkt van 08:30 tot 13:30. Voor de rest was de sportdag nog afgesloten en konden we zwemmen bij de school. Ook heb ik te horen gekregen met wie ik samen naar een gastgezin ga vrijdag en zaterdag. Verder hebben we wat vrije tijd gehad om nog eventueel naar Nyeri Town te gaan. 08-07

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deniz

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 18786

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenya Nyeri

Landen bezocht: