Genoeg voor ieders behoefte, niet voor hebzucht. - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van Deniz Ozdemir - WaarBenJij.nu Genoeg voor ieders behoefte, niet voor hebzucht. - Reisverslag uit Mulhouse, Frankrijk van Deniz Ozdemir - WaarBenJij.nu

Genoeg voor ieders behoefte, niet voor hebzucht.

Door: Monsieur Velo

Blijf op de hoogte en volg Deniz

01 Juli 2015 | Frankrijk, Mulhouse

Dag 10: 01-07-2015
De wekker had ik gezet om 04:00 's ochtends, omdat ik wist dat het overdag 38 graden zou worden en ik echt niet met die hitte wilde fietsen. Ik kwam echt amper uit de tent met m'n asian ogen maar na een snelle douche en alles opgeruimd en ingepakt te hebben vertrok ik voor 5uur al met als doel Mulhouse (130km) te bereiken. Het was echt lekker om zo vroeg in de ochtend te fietsen, omdat het water veel langer mee ging en de zon niet zo brandde op m'n huid. Tot de middag viel 't fietsen echt heel erg mee, ook omdat de wegen heel goed waren. Tegen 13uur kwam ik al aan in Colmar; een van de weinige grote steden op m'n route. Ik besloot hier even een uurtje te blijven om op het terras te zitten ivm de hitte en om weer met veel energie de laatste 30km af te leggen naar een nog grotere stad, Mulhouse. Uiteindelijk ben ik om 17uur in Mulhouse aangekomen en vond een hotel voor €40 dus kon daar wel mee leven. Toen ik hier kwam was ik wel blij want dit was de eerste stad die wat groter was dan Zwolle. Na al die dorpjes van 100 inwoners en alleen maar bejaarde mensen die nog nooit uit hun dorp zijn geweest mis je het stadsleven wel een beetje. Na gedoucht te hebben en m'n spullen in het hotel gezet te hebben ben ik maar wat gaan lopen door de stad. Was echt leuk om weer in een stad te zijn haha, jonge jongens van 14 die op opgevoerde scooters wheelies trekken over stoep enzo. Is ook weer wat anders dan hangouderen die met hun vingers in hun neus zitten te hangen op de hoek van hun dorpje. Omdat ik de afgelopen 10 dagen in principe een erg basic lifestyle heb geleefd waarin ik slechts leef naar noodzakelijke behoeftes (soms dat nog nieteens), besef ik nu in deze stad echt hoe erg we alles in overvloed hebben. We worden gebombardeerd met keuzes uit onnodige alternatieven (vooral de extreem onnodige variatie in kleding en voedsel. Waarvan ook nogeens 99% van het voedsel gefabriceerd is, vol zit met chemicaliën en in feite de mensen laat leven als proefkonijnen van giftige stoffen zonder dat mensen zich erom druk maken.) Overal reclames en technieken om mensen maar te laten consumeren terwijl men hier alles al in overvloed heeft. Zo zie je wel hoe kwetsbaar de menselijke geest is. Iedereen wilt altijd meer en meer, dit wordt ook wel consumerism genoemd. Dit straalt de stad ook wel uit, minstens de helft van de personen heeft overgewicht en niemand ziet er gelukkig uit. Simplicity is the key to happiness. Free your mind!!!

  • 02 Juli 2015 - 23:10

    Bert Meijer:

    Goed om te lezen dat je nu je ritme een beetje gevonden hebt en dat het fietsen al wat went. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt na een lange dag fietsen en dat je smacht naar een lekkere douche. Hou vol vriend, ik blijf je volgen en vind het nog lang niet saai hoor :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deniz

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 956
Totaal aantal bezoekers 18763

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenya Nyeri

Landen bezocht: