Kenia 14-07 en 15-07 - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Deniz Ozdemir - WaarBenJij.nu Kenia 14-07 en 15-07 - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Deniz Ozdemir - WaarBenJij.nu

Kenia 14-07 en 15-07

Door: Deniz Ozdemir

Blijf op de hoogte en volg Deniz

15 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Zoals elke ochtend weer om 04:30 wakker door de kinderen. Later moesten we weer om 08:00 ontbijten om daarna te gaan werken. Ik heb tot 13:00 gewerkt in het weeshuis. Ik heb de eerste uren veel kunnen verven en later nog andere klusjes kunnen doen. Net zoals elke andere werkdag kregen we weer Keniaanse thee die lekkerder is dan de thee die wij gewend zijn. Op het einde heb ik nog geprobeerd te praten met de man die tegenover het weeshuis woont. Zijn huisje met zijn gezin is niets meer dan een hokje van 2 bij 3 meter. Hij liet wat horen van zijn zelfgemaakte gitaartje. Toen we terug waren bij de school ging ik nog met wat anderen naar Nyeri Town om wat spullen te kopen. Zoals elke keer in Nyeri Town heb ik weer gepraat met een Keniaanse jongen Pete van 24. Ik geef hem vaak wat eten en drinken in ruil voor zijn levensverhalen. In de avond hebben we nog wat kunnen niksen bij de school.

Om onbekende reden moesten we om 08:00 al ontbijten met de nieuwe groep, terwijl we pas om half 10 weggingen. We gingen in een soort jungle-/berggebied lopen. Het was erg bijzonder om zoveel natuur te zien. Uiteindelijk na een gekke brug over het water, veel plantensteken, natte kleren en vermoeide benen kwamen we aan bij een waterval waar ik nog bij heb gezwommen. Ook ben ik nog op blote voeten een stukje de berg opgeklommen tussen alle planten en modder. Het water was echt heel koud maar door de adrenaline heb ik er niet echt last van gehad. Uiteindelijk zijn we weer terug gaan lopen om weer veilig aan te komen bij de matatu's (busjes). We gingen toen gelijk door naar het Rescue Home. Dit was een soort weeshuis. We hebben hier eindelijk wat kunnen eten en later met de kinderen spelen. Bellenblazen vonden de kleintjes erg leuk. Verder heb ik nog even gepraat met een ernstig gehandicapt meisje die alleen op een kamer lag. Zelf heb ik ook een gehandicapte broer en haar handicap leek erg op die van hem. Het was moeilijk om te accepteren dat hij ook daar had kunnen liggen met slechte zorg en geen aandacht. We zijn toen nog gaan lopen naar een soort ziekenhuisje waar bevallingen worden gedaan en veel aandacht is voor SOA's en HIV. Hierna zijn we weer terug gegaan naar onze school. Voor de rest gewoon een standaardavond gehad behalve dat ik nodig al m'n kleren op primitieve wijze moest wassen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Deniz

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 18756

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenya Nyeri

Landen bezocht: